Ce este energia de activare?
Energia de activare (Ea) este un termen folosit în chimie și fizică pentru a descrie energia minimă necesară pentru ca o reacție să aibă loc. În esență, este bariera energetică care trebuie depășită pentru ca reactanții să formeze produși chimici.
Cum se aplică acest lucru în marketing?
Ei bine, nu se aplică doar în marketing. Se aplică în general mentalității tale, care poate fi un factor important în orice decizie pe care o faci pentru afacerea ta, inclusiv în deciziile de marketing.
Adevărul este că există „bariere” constante în orice vrei să realizezi, iar dacă nu ai suficientă energie pentru a le depăși, atunci stagnezi, te demoralizezi și treci la altceva.
Majoritatea oamenilor nu realizează că au nevoie de o cantitate suficientă din acea energie de activare – energia necesară pentru a face primul pas și a depăși prima barieră, astfel că după primele încercări fără rezultat pot abandona foarte ușor întreaga călătorie. Odată depășit punctul energiei de activare, procesul, treptat, devine mai ușor.
Primul pas este întotdeauna cel mai greu de făcut
Este un lucru obișnuit ca oamenii să aibă o idee foarte bună și să creadă că ar putea să o transforme într-o afacere profitabilă, dar atât de puțini dintre ei chiar o fac.
De ce? Dacă te gândești bine, începerea unei afaceri este cu adevărat dificilă, deoarece trebuie să aranjezi totul la început și nu vei vedea rezultate satisfăcătoare pentru o perioadă lungă. A face primul pas devine incredibil de copleșitor. Se ajunge apoi rapid la momentul în care ideea moare împreună cu motivația de a începe.
Dar dacă îți schimbi puțin abordarea? Ce se întâmplă dacă în loc să te concentrezi pe TOT ce trebuie să faci acum că vrei să începi o afacere, te concentrezi pe primul pas, pe acel prim obstacol?
Să presupunem că e vorba de alesul unui nume bun pentru afacerea ta. Obstacolul pare mult mai ușor de depășit, nu? Și strângerea energiei pentru a face primul pas nu este brusc atât de copleșitoare.
Dar cum rămâne cu celelalte milioane de lucruri pe care trebuie să le faci?
Nu-ți face griji, le vei face și pe acelea. Dar acum poți folosi aceeași abordare la fiecare pas al drumului spre reușită. Este greu să obții suficientă energie pentru a face acele milioane de lucruri de care ai nevoie pentru a începe o afacere, dar este ușor să o faci pentru fiecare pas, pe rând.
Ideea este că nu trebuie să te activezi suficient pentru a realiza totul deodată. Trebuie să te activezi suficient doar pentru ca o reacție să aibă loc. Faci un pas (o acțiune) și provoci o reacție și continui să faci asta constant.
Așa poți folosi principiul energiei de activare pentru a-ți îndeplini visul într-un mod mai consistent și mai stabil. Totul începe de la mentalitatea ta.
Nu improviza lucrurile pe parcurs – creează un sistem
Împărțirea procesului în pași este importantă pentru a-ți distribui energia egal. Dar asta nu înseamnă că ar trebui să improvizezi și să încerci să atingi obiectiv după obiectiv. Este mai bine să planifici totul cu o perspectivă obiectivă asupra lucrurilor, să stabilești strategii, să sistematizezi fiecare parte a procesului și să o descompui în pași ușor de urmat. În acest fel, economisești și mai multă energie, dar și resurse importante, cum ar fi timp și bani.
Dacă ai deja o afacere, cum poți folosi acest concept pentru a-i determina pe clienți să cumpere?
Este chiar foarte simplu. Clienții tăi funcționează după același principiu al energiei de activare. Când îți promovezi produsele și serviciile, este important să faci acest prim pas foarte ușor pentru ei. De exemplu, dacă primul lucru pe care-l comunici este să-ți cumpere produsul/serviciul, aceasta este o cerere uriașă în ochii lor. Nu i-ai dus organic în acel punct.
Dar dacă le oferi ceva gratuit, cum ar fi un ghid sau un infografic, și le ceri doar să-ți dea adresa lor de e-mail?
Acesta este un prim pas foarte ușor de realizat. Majoritatea vor face asta fără nicio problemă.
De acolo, poți să-ți construiești relația cu acei clienți, să le arăți ce oferi și de ce au nevoie de serviciul tău, să exemplifici transformarea lor după ce cumpără și să le crești energia în ceea ce privește interacțiunea cu tine, până când ajungi la acel pas de a-i face să achiziționeze ceea ce le oferi.
Prin acest mod, poți folosi energia de activare să te ajute și pe tine să faci primul pas, dar și pe clienții tăi să beneficieze mai devreme de produsele și serviciile pe care le oferi.
Leave a Reply