Fără un „de ce”, nimic măreț nu se poate întâmpla. Cu unul, devii de neoprit.
S. Dinsmore
Single Motivating Purpose (Principalul Scop Motivant) – misiunea ta si frameworkul dupa care te poti ghida pentru a o implini.
A. De ce descoperirea „de ce„-ului tău este cel mai important lucru pentru afacerea ta?
Tu ești cel mai are atuu din mâneca ta. Poți deveni cine vrei să fii, trebuie doar să mergi pe o singură cale până ajungi la succes. Și pentru a face aste, trebuie să-ți găsești scopul, acel „de ce”.
Toată lumea are un „de ce”. Este motivul, cauza sau ideea care te inspiră.
Descoperirea scopului tău îți dă un filtru pentru a face alegeri, la serviciu sau acasă, care te ajută să găsești mai multă împlinire în ceea ce faci.
Una din cele mai mari bucurii ale vieții este să te trezești dimineața, în fiecare dimineață, cu un sentiment clar că știi de ce acea zi contează, de ce contează fiecare zi. Asta înseamnă să-ți descoperi „de ce”-ul. Este începutul unei călătorii plină de inspirație… călătoria ta.
Simon Sinek – Learn About the WHY (Watch the TED
Talk)
Copilăria
Când ești în preajma copiilor, sunt sigur că ai observat cea mai clasică întrebare a copilăriei, și anume: „de ce?”.
Încă de câns sunt mici, copiii știu intuitiv că cea mai importantă parte a unei povești este motivul din spatele acțiunii. Când te gândești la afacerea ta – fie că ai început-o deja sau ești încă în perioada de cercetare, dacă-ți cunoști scopul, vei reuși să rămâi pe calea ta, să rămâi fidel/ă visului tău și procesul de a găsi oamenii potriviți va fi mai ușor.
Găsește motivul corect de a începe
Cel care știe de ce poate îndura orice proces
Frederick Nietzsche
De ce vrei să devii un antreprenor?
Asta e prima întrebare pe care ar trebui să ți-o pui.
„Cred că prea mulți oameni se declară antreprenori. E nasol să fii un antreprenor.”
Noah Kagan
De ce?
Urăsc majoritatea antreprenorilor… pentru că ce vor ei e un vis nerealist… nu sunt dispuși să sufere, și asta mă frustrează pe mine.
Noah Kagan
Majoritatea oamenilor care se numesc antreprenori caută faimă, glorie și statutul de a fi de succes. Dar este o diferență mare între antreprenori și „wantreprenori”. Deci află de ce începi înainte să începi.
Dacă nu ai claritate, ți se pot întâmpla următoarele lucruri:
- Te vei chinui cu ideea ta și lau un moment dat îți vei pierde interesul și afacerea ta va da greș. De ce? Pentru că nu-ți va mai păsa când va deveni greu. Și probleme pe parcurs tot vor apărea. Fără un scop clar, nu vei vedea problemele ca pe un pas spre îmbunătățire, ci ca pe obstacole în calea ta.
- Dacă ești la fel de încăpățânat/ă ca mine și nu vei renunța orice ar fi, până la urmă vei ajunge în vârful muntelui. Vei cuceri succes după succes, dar… de ce? Fără un răspuns, te vei pierde pe parcurs, și vei crea o lacună mare între ceea ce vrei cu adevărat și realitatea în care te-ai blocat – una în care lucrezi la ceva ce nu te reprezintă. În acest proces, îți vei crește doar egoul, pentru că te vei focusa doar pe celebrarea victoriilor și vei uita cine erai când ai început.
- Nici nu vei începe. De ce? Pentru că mintea ta se va gândi la o mie de feluri în care ai putea eșua. Perspectiva îți va fi afectată și motivația ta de a îndeplini ceva se va pierde pe zi ce trece. De unde știu asta? Pentru că am fost în aceeași situație în ultimii 20 de ani. Eram un wantreprenor în serie.
Acum nu-mi mai văd greșelile ca pe eșecuri. Le regăsesc ca fiind lecții și oportunități pentru auto-îmbunătățire. Se zice că cei deștepți învață din greșelile lor iar cei înțelepți învață din greșelile altora. Sunt sigur că putem învăța multe de la cei care nu au ajuns pe prima pagină a revistei Time.
Tendința noastră ca oameni este să ne concentrăm doar pe exemplele de succes, ignorând miile de exemple de eșec. Această tendință se numește survivorship bias (părtinirea de supraviețuire).
Comportamentul celor care reușesc este amintit și disecat mult mai în detaliu și i se dă mult mai multă importanță decât comportamentului celor care dau greș.
Freakonomics
Problema cu perspectiva noastră favorabilă asupăra celor de success este că ei nu ne pot învăța prea multe.
Dacă pui toți oamenii de succes la un loc și analizezi ce îi face similari, singurul răspuns real va fi „norocul”.
Daniel Kahneman, Thinking Fast and Slow
Deci dacă e vorba de noroc, de ce să ne mai pierdem vremea cu sisteme de marketing? Pentru că atunci când construiești ceva, când le spui altora despre asta, când îi faci parte din povestea ta – îmbunătățești și șansele tale de reușită, dar și pe ale lor. Acesta e scopul marketingului: amplificarea poveștii tale pentru ca produsele și serviciile tale să aibă o șansă mai mare de a fi descoperite de oamenii potriviți, la timpul potrivit.
Dacă vrei ca succesul să te găsească pe calea pe care ești acum, limpezește-ți mintea, găsește-ți scopul și lucrează din greu. Nu aștepta inspirația.
Nu sunt singur în misiunea de a transforma viețile antreprenorilor cărora le este greu. Când mă gândesc la anul 2011, când căutam o cale de ieșire din „matrix”-ul în care m-am blocat singur, persona care mă inspira era Noah Kagan de la sumo.com și appsumo.com.
De ce? Datorită abordării lui asupra ideilor de afaceri. A început prin validarea ideii iar apoi a construit produsul sau serviciul în jurul ei. Eram fascinat, deoareace pentru mine, abordarea era foarte diferită – am construit o tonă de produse în speranța ca măcar 2 sau 3 din 100 vor avea succes. Așa, chiar dacă am creat 200+ de produse și servicii datorită determinării și dorinței mele, am uitat de ce am început.
Există un motiv pentru care o fac așa. Am petrecut anu și sute de mii de dolari făcând lucrurile în modul în care crezi tu că le vei face. Și nu va funcționa.
Noah Kagan
Ce înseamnă să fii „wantreprenor”?
Definițiile cuvântului „wantreprenor”:
– Cineva care „va începe cândva” o afacere.
– Cineva care „va găsi ideea potrivită într-o zi”.
– Cineva care vrea să „se poarte” ca un atreprenor.
– Cineva care „se gândește mereu să înceapă o afacere”.
„Wantreprenorii” au tendința să spere și să se roage ca micile lor „idei de afaceri” prețioase să se lanseze. Își păzesc cu gelozie ideile sperând să nu le fure nimeni.
Ei sunt miile de antreprenori care cred că au ideea de produs câștigătoare, dar nu reușesc niciodată să o pună în acțiune și să o pună pe piață în lumea reală pentru a dezvolta o afacere de succes. Acești oameni sunt adevărații „wantreprenori”.
Antreprenorii și drumul lor silențios către libertate
“Cred că ceea ce m-a diferențiat în traiectoria cariere era faptul că făceam proiecte dimineața, seara, și în weekend… Mulți oameni vor asta, dar sunt dispuși să dedice timpul necesar? Nu sunt.
Noah Kagan
Oamenii devin antreprenori din mai multe motive: din pasiune, pentru a-i ajuta pe ceilalți, pentru satisfacție personală, pentru independență creativă sau autonomie financiară și multe altele. Toate acestea au un lucru în comun. La baza fiecărei afirmații enumerate mai sus există libertatea. Căutarea mea personală pentru libertate a început când eram tânăr și continuă și astăzi. Sunt sigur că nu sunt singur în dorința mea de libertate.
Libertatea poate apărea în multe forme diferite: libertatea de a călători în lume, libertatea de a lucra la ceva care îți place, care este în aliniere clară cu abilitățile tale, libertatea de a-ți lua zile libere și câte vacanțe dorești în fiecare an, libertatea de a-ți petrece timpul cu familia și prietenii apropiați. Depinde de tine să-ți definești propriul stil de viață și să creezi acea realitate pentru tine. În opinia mea, libertatea este o călătorie pe tot parcursul vieții, nu este ceva ce poți lua de pe un raft dintr-un magazin sau să cumperi dintr-un magazin online. Nu creezi libertatea, o trăiești, în timp ce respiri, trăiești libertatea zi de zi.
Nu confunda dorința de a fi liber cu adevărata libertate
Văd din ce în ce mai mulți oameni care își încep călătoria pentru a găsi această libertate, dar această dorință neîmplinită te poate deraia rapid din calea ta și devine o boală tăcută. Dorința ta de libertate poate crea o lacună între ceea ce experimentezi acum și ceea ce ai vrea să ai în viața ta.
Fi dispus să lucrezi și să mergi mai departe pe calea ta silențioasă. Începe să te angajezi în procesul tău de evoluție pe tot parcursul vieții, pentru că libertatea în afaceri vine atunci când găsești libertatea pentru tine. Dezvoltă-ți autodisciplina căutându-ți pasiunea și lucrând constant în fiecare zi. Nu începe să te gândești la pierderea în greutate și la o alimentație mai sănătoasă, schimbă-ți relația cu corpul tău începând chiar acum. Nu trebuie să-ți gestionezi timpul pe care îl ai pentru a-ți stabili prioritățile corect, în conformitate cu motivul și munca ta. Nu trebuie să te forțezi în auto-dezvoltare, trebuie doar să începi să trăiești conștient. Nu poți rezolva problema sărăciei din lume, trebuie doar să te concentrezi pe a ajuta câte o singură persoană pe rând.
Acoperă lacuna
Pentru a acoperi această lacună și pentru a putea găsi mulțumire în ceea ce ești deja și ai în viața ta chiar acum, aș sugera să faci un proces în 3 pași pentru a reduce anxietatea de a nu fi atins un obiectiv sau stresul cauzat de a nu avea un obiect lucios specific din viața ta. Nu vei primi ușurare când vei obține lucrul nou pe care îl meriți, presiunea dispare pentru că dorința de a dori asta dispare.
Sfatul meu pentru tine este să începi această călătorie cu un proces în 3 pași.
- Sfatul meu pentru tine este să începi această călătorie cu un proces în 3 pași.
- Dezvoltă-ți darul, astfel încât munca ta să exprime talentul artistic. „Depune efortul în mod constant în fiecare zi și *** Fii atât de bun încât să nu te poată ignora ceilalți.
- Dă mai departe.
De ce e descoperirea „de ce”-ului tău cel mai important aspect în viață și în afaceri?
Este ușor să-ți abandonezi visele, să te mulțumești cu mediocritatea, să fii o victimă, să accepti neîmplinirea. Ființele umane au devenit destul de bune la asta. Într-un efort persistent de a evita riscul, incertitudinea, frica și eșecul, ne-am dezvoltat puterea de a suferi. Acest lucru ne îngreunează, ne inhibă creșterea și ne ține departe de viața incredibilă pe care suntem capabili să o creăm, de adevăratul nostru potențial.
DE CE-ul nostru este capabil să ne trezească, astfel încât să ne întărească curajul de a trăi vieți cu libertate, împlinire și semnificație, petrecându-ne timpul făcând lucruri pe care vrem să le facem, mai degrabă decât să-l irosim cu ceva în care nu credem.
Dacă ai un DE CE puternic, poți reuși, indiferent de cât de greu devine, pentru că știi deja în ce crezi. Vei face pas cu pas cu încredere pentru a-ți îndeplini visul. Lucrul acesta va face din DE CE-ul tău cel mai important atu în viață și în afaceri pentru tine, deoarece fără el vei pluti printr-un ocean nesfârșit de oportunități care-ți vor lăsa un gust amar de neîmplinire și o dorință pentru ceva. Este ca și cum ai simți dor de casă pentru un loc care nici măcar nu există pentru că nu l-ai creat încă.
Leave a Reply