Oamenii nu sunt obișnuiți să gândească în sisteme. Majoritatea dintre noi avem o fire spontană și ne place să improvizăm.
Ce ne aduce asta? De obicei, rezultate imprevizibile.
În viața noastră personală, nu este atât de grav, deoarece suntem și foarte adaptabili ca specie.
Dar oare e la fel cand vine vorba de o afacere? Poate fi improvizația benefică pentru afacerea ta sau pentru mintea din spatele afacerii tale?
Dacă faci asta de ceva vreme, probabil că știi deja răspunsul.
Treci de la o mentalitate orientată spre obiective la gândirea în sisteme
Unul dintre primii pași pe care cei mai mulți oameni îi fac atunci când încep o afacere este să decidă ce vor – să stabilească un obiectiv.
“Vreau […].”
Poți completa spațiul liber cu orice: profit; libertate financiară; succes;
După cum poți vedea, stabilirea unui obiectiv este ușoară, așa că majoritatea antreprenorilor presupun că urmărirea directă a acelui obiectiv este cel mai rapid și mai simplu mod de a-l atinge. Credem că abilitățile noastre naturale de adaptare, improvizație și inteligența sunt suficiente pentru a realiza obiectivul în cauză.
Dar asta e o minciună pe care ne-o repetăm singuri.
Obiectivele, în sine, nu sunt suficiente. Ele setează doar direcția din punctul A în punctul B. Însă dacă configurezi un sistem de a ajunge de la A la B, partea bună e că vei putea folosi exact același sistem pentru a ajunge de la A la C, la D, la E, etc. Chiar dacă e mai multă muncă depusă pentru configurarea sistemului, acesta îți economisește mai mult timp, energie și bani.
Adevărul despre obiective:
#1 Câștigătorii și pierzătorii au aceleași obiective.
Să presupunem că doi oameni vor să devină milionari și doar unul dintre ei reușește. Ce îi diferențiază? Evident, nu este obiectivul pe care amândoi l-au stabilit – pentru că e exact același. Asta înseamnă că diferența constă în procesul pe care ei îl folosesc.
#2 Obiectivele sunt temporare
Îți schimbă viața doar pentru o perioadă scurtă de timp înainte de a fi nevoit să o faci din nou.
Să presupunem că scopul tău este să-ți plătești toate datoriile până la sfârșitul anului. Desigur, este un obiectiv bun, dar ce se întâmplă când ajungi la capăt, ai toate datoriile plătite, dar nu ai economii și îți dai seama că trebuie să împrumuți din nou bani? Ți-ai rezolvat problema doar temporar.
#3 Obiectivele îți limitează fericirea
Psihologia modernă ne-a arătat dovezi reale pentru modul în care funcționează creierul nostru. Stabilirea constantă a obiectivelor ne de-sensibilizează la împlinirea lor și ne lasă să ne simțim din ce în ce mai detașați după atingerea fiecărei etape, mai ales când s-a depus mult efort.
#4 Obiectivele sunt în contradicție cu progresul pe termen lung
A te concentra pe împlinirea fiecărui obiectiv, unul câte unul, înseamnă că te întorci de fiecare dată la punctul din care ai plecat. Poate că dobândești ceva mai multă experiență, dar munca și timpul pe care trebuie să le depui vor fi aproximativ aceleași. Pe termen lung, nu se va observa nicio îmbunătățire reală a calității vieții tale.
Nu mai face fiecare sarcină repetitivă
Dacă petreci prea mult timp făcând fiecare sarcină pentru afacerea ta, vei pierde mai mult timp decât îți poți permite – la propriu. Acest lucru duce la irosirea banilor.
Pentru a vedea rezultate reale, tangibile, trebuie să începi să îți vezi afacerea dintr-o perspectivă mai largă și să investești ceva timp în crearea unui sistem pe care să-l poți adapta și actualiza pe parcurs.
De exemplu, dacă gestionezi o echipă, în loc să comunicați toată ziua prin e-mailuri, apeluri, mesaje text t, poți configura o aplicații de gestionare a sarcinilor pentru proiectele tale și să-ți înveți echipa să o folosească.
Acest lucru va necesita mai mult timp și efort la început, dar după ce toată lumea va înțelege ce are de făcut, vei economisi sute de ore pe termen lung.
Acesta este doar un exemplu simplu despre cum poți sistematiza sarcinile de zi cu zi. Adevărul este că poți face mult mai mult pentru a-ți elibera timpul și a irosi mai puține resurse.
Așa că nu mai urmări doar obiective și ia măsuri pentru a sistematiza tot ce poți atunci când vine vorba de afacerea ta.
Leave a Reply